Friday, February 6, 2009

Budak Lelaki Berspek tadi pun BAIK... walaupun kucing itu tak tahu cane skg... :((

Salam...


*anda akan faham foto di atas selepas membaca karangan di bawah*


Petang tadi after meeting dinner and family day di BK10 fakulti, balik umah jalan kaki... ye, saje sementara ngah rajin... biasa balik with sis or took a bus saje. perjalanan yang mengamik mase 30 minit gak, sorg2, jalan becak pas hujan, owh saya tidak berpeluh pulak, hairan ye! hehe..

sampai di depan blok 34 terdengar bunyi anak kucing dtg dr dlm longkang besar, kebetulan sorg bdk laki yg drees up mcm student, spek mcm ala2 nerd tapi good looking la intai dlm longkang... yang turut mdorongku intai jgk dlm logkang, kesiannn sgt anak kucing tu... laki td pandang aku, aku pandang dia, dia blah je... tinggal la aku tkulat2 depan longkang yg besar lg dlm dengan hati yg gulana bersimpang siur dengan puing2 simpati.. (sastera abes)

then, bdk laki td pusing balik (ye, aku perasan cos aku sorot je badan dia yg agak tough tu melepasi longkang tu dengan muke bsalah dan kesian) TAPI, *jeng jeng jeng, dia tgk kondisi longkang yg besar bagak dan dalam then dia memusingkan badannya lantas menghayun kakinya meneruskan pjalanan...

yes, aku tak dapat comment mende ni cos maybe dia nak cepat then aku jugak maybe akan ber-attitude seperti itu jika tdesak.

tetibe lalu sorg bdk pempuan mcm sebaya aku, bermuka manis berpayung pink, turut intai dlm longkang dengan muka yg penuh kesian sambil mulut tkumat-kamit ckp kesiannnnye...

aku : awak, cane nk selamatkan dia?

gurl : urmm... taktahu, tapi cube guna payung ni...

aku : tapi bahye wak, taksampai. longkang ni dalam dan besar... tapi try dulu.. awak pgang tgn saya...

gurl : ok!

tapi kami x boleh..
dengan kuasa Allah.... (aku tak reka cerita ni, sumpah!)


tetibe sorg bdk India terjun lam longkang yang sama nak amik bola...

aku : you, boleh tolong selamatkan anak kucing ni tak?

boy : tapi saya takut kucing, tapi boleh la cuba...

*agak 20 minit gak dia mencuba cos anak kucing tu takut... lari ke hujung longkang dan finally masuk dlm terowong* aku dan gurl tadi mengeluh berat...

kemudian kami jln seiring, aku bagi payung dia yg dah bengkok separuh, aku mtk maaf cos dah bengkok, dia ckp takpela awak, at least kita cuba... kami borak-borak kosong, rupanya dia amik mekanikal enggrg, duduk perumahan depan rumah aku.. aish, kebetulan... her name DINA, then dia btanya akan namaku then i told NOMI then she called me MURNI...haha! very nice name~


apa yang aku dpt pada hari ni, JUMAAT, dalam Islam dah masuk Sabtu la kirenye...
aku dapat kutip banyak mende dlm pjalanan pulang berjalan kaki yg aku sendiri x expect nak pulang berjalan kaki tadi ialah...

1) Aku dapat bayangkan kucing itu aku dan itu yg mdorong aku mencuba untuk menyelamatkan ia dan aku rasa bangga akan diri sendiri kerana aku berjaya menjiwai watak tsebut (hopefully sape yg bace faham) :D

2) Aku tak berpeluh pun hari ni bjalan kaki dan aku dpt makin dpt buktikan bahawa ALLAH mengiringi mereka yg sentiasa melakukan kebaikan.

3) Aku dapat kawan baru, Dina... hehee~

4) Aku dapat rm100 dari ayah cos sampai di rumah nak cross jalan ayah called and said dia masuk duit.. heheh~ thanks! Alhamdulillah rezeki...

5) Aku bersyukur kerana tdk melakukan perkara seperti lelaki berspek tadi (meninggalkan kucing tsebut yg pada mulanya cuba utk selamatkan) , kalau tidak mlm ni mesti aku tak lena tido.. tapi aku tahu dia pun baik...


betul, aku berusaha tapi masih lagi rase kesal kerana kekurangan upaya nak terjun longkang dalam tuh dan selamatkan sendiri anak kucing itu... haih!

4 comments:

Mohd Naufal Bin Abdul Kadir said...

tumpang lalu..
huhuh..
sedeynyer cerita ini..
haih.. kalaulah naka kucing tuh mati.. xsempat dia nak membesar n tgk dunia...
ish..ish..ish...

Nuur Ailmi said...

paul, aku turut rasekannya...

tapi apa kan daya...

Unknown said...

kita bukan pesuka kucing.
not even pencinta kucing.walaupun kucing banyaaaaakkk kat umah.
sometimes menyakitkan hati.

tp i tak zalim k.

dulu pernah jmpe kitten belakang umah org time balik skolah.
kecik gile.baru lahir.
mcm xcukup bulan pun yea.
then amek letak kat tpt redup sket sambil cari mak dia.
tp ada kucing jantan dok perati.tinggal nak ngap je kot.
so serba-salah la.nak cari mak dia tatau siapa.kita jalan je,nomi.
tp terngiang-ngiang kat telinga suara kitten tu.

sampai umah,letak beg skolah,terus pi sana balik amek anak kucing tu.
anak kucingnya ada then.....











boleh tak lupa dah cite ni?hahahahaha.


tp rasanya,mak dia dtg kot.serious tak ingat.tp rasa mak dia dtg sbb takkanlah kita nak blah camtu jek.


P.S serious tak ingat ending.cam samar bayangan gitu.hahaha.
kata kisahku lebih 6thn lepas!

Nuur Ailmi said...

cite dhada pun ala2 sadis gak... sume yg melibatkan pet memang manusia akan prihatin even dia seorg pelacur.. am i rite? hee

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...